- 02August
-
Ce este telemarketing-ul si cum iti poate salva compania?
Ne aflăm în perioada în care fiecare companie își dorește să-și dubleze profitul pentru a recupera toate veniturile pierdute în perioada de lockdown. Mulți s-au reorientat spre a-și promova afacerile și companiile în zona de social media, însă există multe alte tehnici și metode prin care vânzările pot crește dacă ai în plan să colaborezi cu o firmă specializată, așa cum este Bitech.
Nu putem nega faptul că ne aflăm într-o perioadă în care concurența este extrem de mare și metodele tradiționale nu mai aduc profitul pe care îl aduceau acum câteva zeci de ani, iar singura soluție de supraviețuire și depășirea liniei medii este abordarea unei noi strategii.
Telemarketing-ul este una dintre metodele mai neconvenționale de vânzări. Există o diferență semnificativă între telemarketing și telesales, principala fiind că pentru telemarketing este nevoie de un script și de o planificare minuțioasă a convorbirii, în timp ce vânzările prin telefon presupun mai multă spontaneitate și vânzătorul are o libertate de exprimare mult mai mare.
Cum a apărut acest concept? Când americanul de origine scoțiană Alexander Graham Bell a inventat telefonul, în anul 1876, nimeni nu putea anticipa că acest instrument, pe atunci aproape extraterestru, va deveni, începând cu anul 1970, un instrument extrem de eficient de promovare a produselor și serviciilor unei companii. Azi, la peste 125 de ani la prima convorbire realizată cu ajutorul a două aparate legate printr-un fir, telefonia cunoaște încă o dezvoltare demnă de luat în seamă.
De o bună perioadă de timp telemarketing-ul și-a luat avânt și în țara noastră, impunându-se din ce în ce mai mult pe piața vânzărilor, deși la început s-a afirmat în state precum Italia, Japonia, Franța, Marea Britanie și Germania. Mult mai obișnuiți cu tehnicile agresive de vânzare, americanii și vest-europenii acceptă cu ușurință și plăcere să fie sunați de către reprezentanții unor companii care, într-o discuție de cateva zeci de secunde, le propun spre cumpărare diverse produse și servicii.
Telemarketing-ul se definește ca o operațiune ce presupune folosirea telefonului ca mediu interactiv de comunicare promoțională. Necesitatea companiilor de a comunica rapid și ieftin cu clienții sau potențialii clienți a dus la apariția telemarketingului, în fapt, marketing prin telefon. Dacă este realizată profesionist, o campanie de telemarketing poate duce rezultate mult mai bune decât o campanie tradițională de marketing sau una de marketing direct.
Posted by Laurențiu Barbu Posted on 02 AugDrop us a line
Post Comments 0